. Vítejte na mých stránkách! Nyní s novým a hezčím designem :)

. Doufám, že tu najdete vše, co hledáte a pokud ne, uvítám nápady na články i vylepšení blogu! :)
. Nezapomeňte zanechat nějaký ten komentář a like na fb stránce!

.

Jak zhubnout trochu rychleji? Nastartujte spalování hned po ránu!

1. prosince 2015 v 21:57 | *Michelle* |  Fitness
Snažíte se zhubnout, ale stále se vám to nedaří nebo to jde opravdu velmi pomalu? Zaprvé, rychlé zhubnutí není zdravé a většinou nastane jo-jo efekt, takže zadruhé je lepší hubnout pomalu, ale jistě! Přesto existuje pár triků, kterými můžete to zdravé hubnutí trochu popohnat. První minuty po probuzení totiž mají velký vliv na to, jak bude vypadat zbytek vašeho dne. Víte, jakými ranními rituály si můžete svou snahu ulehčit? Čtěte dále!


V noci během spánku se tělo dostává do režimu, kterého v bdělém stavu nikdy nemůže dosáhnout- snižuje se činnost nervové soustavy, uvolňují se svaly, klesá spotřeba energie. Tělo se regeneruje po fyzické i psychické stránce.
Donutit se ráno k větší aktivitě je proto zatraceně těžký úkol. Když se to ale povede, věřte, že vám dobrá nálada a motivace k hubnutí vydrží celý den. Čím tedy začít?


Zaveďte si nový rituál- vypití sklenice vlažné vody s citronem hned ráno po probuzení. Nejenže si rychle odškrtnete první body ve vašem pitném režimu, ale především váš organismus spustí generální očistu a nastartuje metabolismus.
Kromě vitaminu C je citron skvělým zdrojem živin, jako je vápník, draslík a železo. Navíc má antibakteriální a antiseptické schopnosti. Vlažná citronová šťáva napomáhá odplavovat toxiny, zlepšuje trávení, zamezuje problémům se zácpou a průjmem a startuje metabolismus. (článek zaměřený na účinky vody s citronem si můžete přečíst zde)
Voda by měla být raději teplejší, ledová by po ránu mohla představovat přílišný šok pro organismus.

Co udělat ráno jako první? Dejte si vodu s citronem či limetou, nastartuje váš metabolismus na efektivnější spalování; Thinkstock
Během spánku se ve svalech, krvi a játrech částečně vyčerpají zásoby glykogenu.
"Glykogen je palivo pro svaly, orgány a mozek, energie vytvořená ze stravy, především ze sacharidů," vysvětluje Kateřina Ebrová z Contours, fitness pro ženy ve 30 minutách.
Díky této skutečnosti je cvičení ráno mnohem efektivnější.
Pokud ráno před jídlem zařadíte vhodný sport, docílíte spalování tuku v kratším čase, než když sportujete během dne, už po jídlech. Ke spalování tuku začne docházet při sportu až tehdy, když se opět do určité míry vyčerpá zásobní glykogen. Po ránu tedy začínáte spalovat tuk za pár minut, kdežto během dne třeba až po půl hodině. Ráno tak cvičení může být kratší (bohatě postačí půlhodinka).


Důležitý je ale i výběr sportu. Nalačno není vhodné praktikovat intenzivní intervalové tréninky nebo náročné silové aktivity. Například klasickou posilovnu nebo sprinty je lepší nechat na odpoledne či večer. Pro takové sporty je zásoba glykogenu naopak nezbytná, protože z něho spotřebovávají velké množství energie. Pokud ho nemáte, jednak si spalujete vydřené svaly a jednak se vám může udělat (nalačno) nevolno z hypoglykémie (nedostatek cukru v krvi).

Po ránu se hodí spíše sporty aerobního charakteru, tedy například běh, jízda na rotopedu a podobně. Pro rychlé spalování tuků a nastartování metabolismu jsou nejvhodnější aerobní sporty, respektive aktivity, které vykonáváte v takové hladině tepové frekvence, při níž zvládnete v klidu hovořit. To je například běhání, kolo, rotoped, krosový trenažer, lehká forma aerobiku nebo třeba kruhový trénink.

Tip: pokud se po ránu opravdu necítíte na sportování nebo si jednoduše nenajdete čas, zkuste se po ránu alespoň procházet rychlým tempem třeba se psem, do práce nebo na autobus. I taková aktivita je pro hubnutí důležitá.

Poslední ranní nezbytností pro to, aby váš metabolismus celý den šlapal naplno, je určitě snídaně. Pokud jste po probuzení vypili vodu s citronem, zamezili jste tak hladu během cvičení, ale hned po něm je třeba dobít energii v podobě vydatné a vyvážené snídaně.

"V případě, že bude snídaně složena z převahy bílkovin a zdravých tuků, je o spalování tuků postaráno. Nezvýší se pak nad míru hladina krevního cukru, a o to především jde. Udržení stabilní hladiny krevního cukru by mělo být cílem po celý den," říká hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Monika Bartolomějová.
Vyhnete se tak návalům hladu, nutkavým chutím, podrážděnosti i nervozitě. Snídaně může být složena například z kousku sýru a avokáda, nebo 2 míchaných vajec a k tomu libovolnou zeleninu, případně malý kousek žitného chleba. Naprosto nevhodná je většina snídaňových cereálií, protože obsahují vysoké množství cukrů a minimum zdraví prospěšných látek (při koupi cereálií si pešlivě prostudujte složwní a vyberte ty zdravé.


A co vy? Znáte nějaké další triky na urychlení zdravého hubnutí? Podělte se v komentářích! Usmívající se
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama