. Vítejte na mých stránkách! Nyní s novým a hezčím designem :)

. Doufám, že tu najdete vše, co hledáte a pokud ne, uvítám nápady na články i vylepšení blogu! :)
. Nezapomeňte zanechat nějaký ten komentář a like na fb stránce!

.

Chcete být krásnější? Doplňte tělu ty správné látky!

20. listopadu 2015 v 19:45 | *Michelle* |  Beauty
O čem je řeč? Přece o vitamínech a minerálech!
Vitamíny a minerály jsou jedny z nejdůležitějších látek, které musíme našemu tělu dodávat. Jejich nedostatek se na nás (kromě bílkovin) podepisuje nejvíc.
Když si odmyslíme zdravotní problémy, které vám může nedostatek vitaminů a minerálů způsobit, je tu i řada estetických faktorů, které nás v podstatě nutí tyto důležité látky přijímat.
A jaké to jsou? Vaše výživa a stravování se projeví na stavu vlasů, pokožky nebo třeba nehtů. Zkrátka, odrazí se to v mnoha věcech.
Víte, jak se projevuje nedostatek vitaminů? Víte, po čem budete mít kvalitnější nehty, dokonalejší pleť nebo zdravější vlasy?

V následujícím článku vám pár tipů prozradím Usmívající se


Pro krásné vlasy

Vitamin C

Vitamín C je jednou z nejdůležitějších látek v těle. Je důležitý pro mnoho věcí jako je imunita, pleť, ale i vlasy. Je nezbytné mít ho v těle dostatek, protože právě on se stará o celkové zdraví vlasů. Pokud ho budete mít málo, vlasy budou bez života, splihlé, nebudou se lesknout- prostě nebudou vypadat hezky.

Víte, co všechno obsahuje vitamín C? Je to překvapující, ale ve velkém množství ho najdete v bramborách, takže pokud nad nimi ohrnujete nos, přestaňte s tím (vaše vlasy vám za to poděkují). I z tohoto důvodu má většina Čechů vitaminu C dostatek, protože brambory se najdou ve většině jídelníčků. Dále se nachází v šípku (jednou za čas neuškodí šípkový čaj), rakytníku, samozřejmě citrusových plodech (citron, pomeranč) nebo kiwi.


B-komplex

Další důležitá látka pro vlasy. B-komplex je hromadné označení pro více vitaminu ze série B (B1, B2, B3, B12….). Co se týče vlasů, B- komplex hraje důležitou roli- předchází tvorbě lupů, vypadávání vlasů, chrání je před UV zářením a také se jeho konzumací můžete vyhnout nadměrnému maštění pokožky hlavy. Vitaminy B-komplexu najdete především v bílkovinných potravinách - takže maso, sýry, mléčné výrobky, vejce (přesněji řečeno žloutky), ovesné vločky a také celozrnné pečivo.

Lipidy

Tohle sice nejsou tak úplně vitaminy (lipidy jsou česky řečeno tuky), ale stav vlasů ovlivňují také. Pokud nebudete mít potřebný příjem tuků, vaše vlasy se budou více lámat, méně lesknout a suchost se jim nevyhne. Lipidy v hojném množství naleznete v olejích, rybím tuku či másle…

Pro krásnou pleť

Vitamin A

Nebo také beta-karoten je vitamin, který působí jako antioxidant, má blahodárné účinky v prevenci proti rakovině a jeho nadměrné požívání (zejména předávkování se chemickou variantou), může mít za následek zvláštní (oranžovožluté až červené) zbarvení kůže.

V rozumných dávkách, je ale přínosem. Pro pleť má význam hlavně z pohledu akné- omezuje ho a posiluje obranyschopnost organismu, což má dopad i na pleť. Beta-karoten obsahuje zelenina a ovoce zbarvené do oranžova a červena. Je tedy například v mrkvi, meruňkách, papáje, mangu, nektarinkách, broskvích... Nachází se také ve špenátu, brokolici a hrášku, ale ve velkém množství ho najdete i v hovězích játrech - ty všale určitě není dobré konzumovat příliš často.

Vitamin B2

Jeden ze skupiny B-komplexu dává pleti svěžest a jas- tedy nebude zašedlá a bude na pohled vypadat zdravější. Vyskytuje se opět v mase- nejvíce ve vepřovém a hovězím, v luštěninách, játrech, ledvinách a mléce. Tělo neumí tento vitamin uložit na horší časy, proto je důležité zásobovat se jím pravidelně.

Vitamin E

Další vitamin s antioxidačními účinky. Také ale podporuje regeneraci kožních buněk a urychluje hojení, takže se hodí při různých strupech (například po akné). Vitamin také zpomaluje stárnutí buněk a v pleti udržuje vlhkost, tedy pleť je poté jemná a hebká.
Najdete ho hlavně v mandlích, špenátu, avokádu, ale také byste si měla dát pozor na příliš častou konzumaci alkoholu, který hladinu tohoto vitaminu snižuje. Pokud tedy rádi chodíte s kamarády pít a bavit se, přes týden nezapomínejte na přísun vitaminu E.

Pro krásné nehty

Zinek

Opět se trochu vzdálíme od vitaminů a přenesem se k minerálům, protože bych se ráda zmínila o zinku, který je pro tělo strašně důležitý. Při jeho nedostatku vám mohou vypadávat vlasy a na nehtech se mohou tvořit bílé skvrnky. Proto se snažte jíst více zeleniny, občas do jídelníčku zařaďte i fazole, houby nebo třeba arašídy.

Vitamin B a železo

Nedostatek těchto dvou složek v potravě může mít za následek hrbolky na nehtech nebo rýhy, které potom vypadají velice neesteticky a nezdravě.
Najdete je hlavně v ledvinách, oříšcích, tvarohu, banánech nebo v kapustě.

Pro nehty je taktéž důležitý již zmíněný vitamín C a kyselina listová.



Pokud máte nějaký problém s pletí, nehty nebo vlasy a myslíte si, že by to mohlo být způsobeno nedostatkem vitaminů, můžete začít uvažovat i o doplňcích stravy (většina volně prodávaná v lékárnách).
Ano, samozřejmě některé vám mohou pomoci- v první řadě ale vyzkoušejte jíst zdravě, vyváženě, a to ještě před tím, než do těla začnete hrnout prášky, které se při dlouhodobém užívání negativně podepisují na játrech. Vždy je lepší se zamyslet a alespoň trochu změnit a rozšířit svůj jídelníček. Usmívající se
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lucka Lucka | E-mail | Web | 20. listopadu 2015 v 19:59 | Reagovat

Už jsem přemýšlela, že si koupím nějaký vitamín na nehty, docela se mi lámou... :-/

2 *Michelle* *Michelle* | Web | 20. listopadu 2015 v 20:07 | Reagovat

[1]: pokud potřebuješ jen zpevnit, ale jinak je máš dobrý, zkus tohle:http://www.cedrosole.cz/product/zpevnovac-nehtu-fs-101 mně to pomáhá :)
sama mám s nehtama velký problém, protože jsem si dlouho dělala umělé :/

3 Lucka Lucka | E-mail | Web | 20. listopadu 2015 v 20:11 | Reagovat

[2]: Děkuji za radu, i tohle je můj problém.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama