. Vítejte na mých stránkách! Nyní s novým a hezčím designem :)

. Doufám, že tu najdete vše, co hledáte a pokud ne, uvítám nápady na články i vylepšení blogu! :)
. Nezapomeňte zanechat nějaký ten komentář a like na fb stránce!

.

Tajemství štíhlé linie- svačina

7. září 2015 v 14:00 | *Michelle* |  Fitness
Mnoho z nás nedělí od vysněné postavy přísná dieta a hodiny mučení ve fitku, ale pouze správná životospráva a režim v jídle. Naučte se tento režim dodržovat a výsledky se dostaví i bez mučení.
Pestrá a zdravá svačina by měla být součástí našeho jídelníčku dvakrát denně. První z nich navazuje na snídani, kterou by však nikdy neměla nahrazovat, a tvoří 10 - 15 % denního příjmu energie.

Druhá svačina pak energeticky pokrývá odpolední aktivity a představuje zhruba 10 % denního příjmu energie. Většina žen vynechává svačiny, protože se bojí, že po nich jen ztloustnou. To s sebou právě nese riziko rozvoje obezity či nadváhy.

Svačinky by měly být především zdravé a energeticky vyvážené. Například dětskému organismu totiž na jednu stranu umožňují doplnit energii, na druhou však také podporují jeho pozornost a mají kladný vliv na učení. Snížená konzumace svačin je často způsobena špatným načasováním aktivit. Během dopoledních přestávek děti často upřednostňují hru se spolužáky, musí stihnout toaletu apod. Odpoledne pak navazují sportovními aktivitami, svačinu proto často nestíhají dojíst. U dospělých je tomu podobně, ráno mají spoustu práce v zaměstnání a odpoledne musí stihnout sportovní aktivity, úklid v domácnosti, péči o děti atd..


Jogurt



Svačina (nejen) do školy či práce

Základem správné školní svačiny je pečivo doplněné zeleninou. Ve vaší svačině má mít své místo i ovoce - zejména dopoledne, kdy máte vyšší šanci, že nabranou energii stihnete ještě spálit. Jako dopolední svačina je vhodný např. tmavý chléb namazaný vrstvou pomazánky z tvarohu s plátkem šunky nebo sýra a nakrájenou zeleninou. Pro odpolední svačinu jsou vhodné jogurty bez přidaných sladkostí, mléčné nápoje nebo müsli tyčinky, k tomu jablko nebo pomeranč. Důležité je také nezapomínat na pitný režim! Měli byste denně vypít 1,5 až 2 litry tekutin.

Nevhodné svačiny

Při volbě svačin by ses měla vyvarovat především:
  • Výrobkům, jež obsahují volné nasycené tuky (např. máslo, sádlo)
  • Výrobkům, jež obsahují skryté nasycené tuky:
    • Uzenářským výrobkům (např. salámy, paštika)
    • Tučnému pečivu (např. buchty, koláče, plněné croissanty)
    • Pokrmům typu "fast food" (např. párek v rohlíku, hamburger, pizza)
  • Sladkostem, sladkým minerálkám a limonádám

Tipy odborníků na zdravou svačinu
  • 1 bílý jogurt, 100 g hroznového vína (lze použít jakýkoliv druh ovoce)
  • Jablko se sýrem Cottage
  • 1 müsli tyčinka s 1 polotučným jogurtem, mandarinka
  • 250 ml jogurtového nápoje, tmavý rohlík s kolečkem okurky
  • Knuspi chléb se sýrem a rajčetem (3 plátky Knuspi chleba, tavený sýr nebo žervé, 1 rajče)
  • Křehký chléb s bylinkovým sýrem (křehký chléb, Lučina smíchaná s bylinkami dle vlastní chuti) s proužky papriky
  • Celozrnná bageta s mozzarellou a rajčetem (celozrnná bageta, margarín, rajče a ledový salát)
  • Tmavá bageta s tuňákem (tmavá bageta, Lučina, tuňák, ledový salát).
Co nejradši svačíte vy? A svačíte vůbec? Podělte se v komentářích Usmívající se
Já jsem zastáncem toho, že svačiny důležité jsou, a proto svačím pravidelně.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama