. Vítejte na mých stránkách! Nyní s novým a hezčím designem :)

. Doufám, že tu najdete vše, co hledáte a pokud ne, uvítám nápady na články i vylepšení blogu! :)
. Nezapomeňte zanechat nějaký ten komentář a like na fb stránce!

.

Labyrint: Zkoušky ohněm (Maze runner- The scorch trials)

17. září 2015 v 19:18 | *Michelle* |  Recenze filmů (movies)
Pro vás, kdo máte rádi akční a dobrodružné filmy s prvky sci-fi a fantasy, mám dneska opravdovou bombu. Zhruba před deseti minutami jsem přijela z kina a říkám si, že musím napsat recenzi, dokud jsou mé dojmy čerstvé.

Řeč je o novém filmu Labyrint: Zkoušky ohněm (Maze runner: The Scorch trials), který má dnes premiéru. První co vám řeknu je, že tento film předčil má očekávání a opravdu stojí za to!
Zkoušky ohněm je druhý díl z trilogie Labyrint (zfilmováno podle bestselleru Jamese Dashnera) a je ještě lepší než první díl (The maze runner, Labyrint: Útěk), který taktéž zaznamenal obrovský úspěch (premiéra 18.9.2014). Já osobně jsem četla knižní zpracování a James Dashner se prostě překonal. Na druhou stranu, toto je po dlouhé době první film, u kterého smekám i před producenty filmu. Většinou nemám ráda filmovou verzi knihy, kterou jsem četla, ale tenhle film (i první díl) je prostě super.

V poslední době jsou v módě "přeakčněné" fantasy filmy (Hunger games, Divergence...) a samozřejmě ani tento není výjimkou. Zarazila mě ale jedna věc, v každém takovém filmu se střídají akční a klidné scény- tady ale ne. Film je jedna akce za druhou od začátku až do konce. Není tu snad jediná klidná scéna, neustále se něco děje a film je stejně napínavý celých 131 minut.

Nástin děje
Když Thomas a jeho kamarádi dokázali uniknout z vražedného labyrintu, doufali, že se dokážou vrátit ke svým starým životům. Nemohli se ale splést víc. Už na začátku filmu Thomas pozná, že něco není v pořádku a začne pátrat- místo svobody je čekal pouhý postup do druhé fáze zkoušky připravené organizací Z.L.S.N. Pro Thomase a ostatní přeživší Placu z labyrintu tak běhání zdaleka nekončí. Jejich další útěk je zavede na Spáleniště, nejvíce sežehnutou část planety, krajinu plnou nepředstavitelných překážek. Sluneční erupce sežehly Zemi na popel a proměnily ji v pustinu. Světové vlády se zhroutily - a s nimi i řád a právo. Rozpadajícími se troskami měst teď bloudí takzvaní "raplové", lidé , které nakažlivý virus dohnal za hranu příčetnosti. Jejich jediným cílem je najít cokoliv živého, aby se nasytili. Thomas a jeho přátelé musí rychle najít bezpečné útočiště a organizace Z.L.S.N. se stará o hlavně to, aby jim šance na přežití nastavila v jejich neprospěch. Dokáží se Placeři spojit s bojovníky odporu, zasáhnout vrchní velení Z.L.S.N. a odhalit tak další šokující plány, které si pro ně společnost přichystala? Thomase čeká tvrdá zkouška ohněm. Skutečně se někde uvnitř v jeho hlavě skrývá tajemství, které je zachrání? Jak to s nimi dopadne a kdo je nakonec zradí? To vám já neprozradím.

Ani nedokážu přesně popsat svůj dojem z tohoto filmu. Celý film je velmi komplikovaný a musíte ho opravdu vnímat, jelikož se vše dozvídáme po malých útržcích vzpomínek a zážitků. Dojmy jsou ale velmi silné.
Film má otevřený konec- příprava na pokračování, tedy poslední díl trilogie Labyrint. Jak už to bývá, ani v tomhle není tento film výjimkou a nejvíce akce a zakončení děje (tedy abychom přesně pochopili, o co celou dobu jde) slibuje právě třetí díl (Maze runner: The death cure, Labyrint: Vražedná léčba), jehož premiéra je plánovaná na 17. února 2017.

Teď trochu odbočím. Mám velmi ráda fantasy a dobrodružství, nerada se u filmů i knih nudím. Četla jsem zatím dva díly této trilogie, ten poslední mě ještě čeká. A musím říct, že Jamese Dashnera opravdu obdivuji. Ráda píšu různé povídky a zkouším i román, ale takovou knihu bych nikdy nenapsala (a že mám fantazii velikou). Kniha je opravdu hodně sci-fi (tj. po zkáze Země atd..) a obsahově velmi složitá. Musela jsem se při čtení opravdu hodně soustředit, abych to celé pochopila. Film je na tom podobně. Je sice jednodušší než kniha (kdyby tam měli dát vše, trval by tak čtyři hodiny), ale i tak je děj složitý. Tím chci říct, že pro čtenáře, kteří mají také rádi fantasy, doporučuji i knižní podobu.

Každopádně pro každého, kdo momentálně neví co si pustit a má chuť na akčňák- DOPORUČUJI!

1. oficiální český trailer

2. oficiální český trailer